Iman di Dada

Iman di Dada
Biar cintaNya beralun di segenap urat nadi

Monday 21 January 2019

ALEZ NATALIA

PROLOG


15 TAHUN. Satu jangka masa yang panjang.
Selama 15 tahun itu aku menanggung kesunyian. Aku kehilangan kedua ibu bapaku dalam nahas kemalangan. Tiada keadilan untukku dalam dunia ini, tiada tempat untuk melarikan diri. Aku tiada adik-beradik yang lain. Mereka pergi bersama kedua orang tuaku. Meninggalkan aku sendirian. Terpaksa berteduh dan menumpang kasih dengan ibu saudaraku. Walaupun dia melayan aku dengan baik, aku masih dahagakan kasih sayang daripada kedua ibu bapaku.
Dalam kata lainnya, aku keseorangan. Aku cuba mencari makna hidup ini. Aku juga menginginkan sesuatu yang bermakna untuk diri aku. Tetapi dia tiba-tiba hadir tanpa aku duga. Meragut segala ketenangan aku. Menjadikan aku tikus yang diawasi oleh ular-ular yang kelaparan.
Dan dia ialah Alez Bernardino.

No comments:

Post a Comment